bun venit!

Sper să nu va întristaţi citind ;)

miercuri, 26 ianuarie 2011

93



Azi ar fi fost ziua de naştere a lui Ceauşescu; ar fi împlinit 93 de ani.
Vechea cravată roşie... Şi tata a purtat-o. Nu ştiu cum ar fi fost să fiu şi eu un pionier; să am un jurământ de respectat, căci (din câte ştiu, sper să ştiu bine :D) puteai deveni pionier numai dacă jurai să înveţi bine, să fi bun cu cei din jurul tău, etc. Oare ar fi fost altfel ţara asta dacă, noi românii am fi ştiut atunci după revoluţie, sa alungăm doar ce era ..nu neapărat stricat.. să alungăm obsesiile de care suferea preşedintele, sau regimul comunist din ţara noastră; în alte ţări, din câte ştiu în special cele din Asia, regimul comunist a avut mai multe transformări, încercând să se păstreze regimul, dar să facă şi sfera privată un pic mai avantajoasă. Nu au reuşit, dar au încercat şi se pare că acele încercări nu au fost chiar degeaba.
După Pionier venea statutul de Utecist. Nu prea am înţeles ce înseamnă acest lucru. Ideea e deveneai ceva mai mult pentru ţară cu cât terminai un ciclu şcolar.
Oare acum existau mai mulţi oameni civilizaţi, ce ştiu cât de cât bunele maniere, dacă se păstrau aceste "grade" pentru elevi? Nu pot şti, deşi încerc să-mi imaginez. Poate ar fi fost un dezastru mai mare decât acum. Atunci se punea accent pe exerciţiu -mult exerciţiu; nu numai la şcoală- acum am putea avea mai mulţi oameni intelectuali.
Ştiu că Ceauşescu nu putea privi în spaţiu. Adică un cub pe hârtie, desenat, el nu vedea decât câteva pătrate si paralelograme puse alandala. Arhitecţii din vremea aceea, erau nevoiţi să vină la el cu machete, astfel luând blocul de hârtie şi mutându-l unde voia.
Astăzi oamenii nostalgici au pus flori şi au aprins candele la mormântul unde se crede că e trupul îngropat al acestui dictator.

P.S. Sunt româncă, nu pot spune că sunt mândră, în aceste vremeuri, dar nici nu aş ascunde originea mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu